Nieuwe Functionaliteiten in deze release staan onderstaand beschreven of bekijk de belangrijkste onderdelen in deze video:
Onderstaand de complete lijst met grote en minder grote aanpassingen:
- Beheerders (zowel NLX als gemeenten) kunnen vanaf nu zelf objecten en onderdelen daarvan (zoals lichtbronnen, armaturen, uithouders, etc.) verwijderen en hebben hiervoor niet meer de hulp nodig van systeembeheerders.
- Als in Cityview een melding binnenkomt vanuit Signalen, maakt Cityview automatisch een ticketnummer aan die teruggekoppeld wordt aan Signalen. Dit verbetert de compatibiliteit van Signalen met Cityview. Gebruikers van Signalen kunnen nu makkelijker een melding terugvinden in Cityview.
- Gebruikers van Cityview kunnen op inactief worden gezet, in plaats van dat ze verwijderd worden. Dit voorkomt foutmeldingen in tickets of documenten als een een gebruiker verwijderd uit Cityview.
- Bij persoonlijke instellingen kan je nu een standaard scherm instellen voor tickets, bijvoorbeeld werkbon, kaart, notities, etc. Dit is het eerste scherm dat de gebruiker ziet wanneer ze een ticket openen en kan dus gepersonaliseerd worden naar bijvoorbeeld meest gebruikte pagina.
- Met terugwerkende kracht is mutatiegeschiedenis vanuit LiteWeb nu beschikbaar in Cityview. Je kan nu in het logboek bij een object zien wat er in de historie allemaal gewijzigd is inclusief de periode Liteweb.
- Wanneer een ticket wordt aangemaakt moet de gebruiker een of meerdere objecten selecteren om aan dit ticket te koppelen. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een drop-down menu. De opties verschijnen hier op basis van wat de gebruiker invoert en zijn nu een stuk duidelijker. Nu zie je naast woonplaatsnaam en objectnummer ook de naam van de openbare ruimte. Zo kunnen de correcte objecten beter gevonden worden.
- Notificaties kunnen nu gesplitst worden op niveau van actiehouder zowel als organisatieniveau. Zo kan de gebruiker er nu voor kiezen om niet alle meldingen te ontvangen voor hun organisatie, maar alleen die specifiek voor hun als actiehouder worden aangewezen. De optie notificatie voor de gehele organisatie blijft beschikbaar voor de gebruiker om aan te zetten.
- Het exporteren van kosten en versturen van facturen bij een termijnstaat verschijnen nu ook in het logboek. Dit geeft een beter overzicht van alle ondernomen acties met documenten voor termijnfacturen.
- De optie ‘niet’ bij filters heet vanaf nu ‘niet gelijk aan’ voor verduidelijking.
- De hulpfunctie geeft nu 2 keuzes: Kennisbank of Helpdesk. Heeft de gebruiker een vraag over hoe ze moeten werken met het systeem? Dan kunnen ze vanaf nu veel standaardantwoorden vinden in de Kennisbank. De optie Helpdesk blijft voor e-mail contact met Libero Software, voor overige vraagstukken.
- Voor te schilderen masten is een nieuwe filter toegevoegd. De gebruiker kan nu filteren op ‘gelijk aan’ , om te controleren welke masten geschilderd moeten worden in een specifiek jaar.
- Bijlage en documenten: Het is nu mogelijk om bij tickets en objecten simpel en snel een bijlage toe te voegen. Deze bijlages zijn niet zichtbaar bij documenten. Documenten blijft bestaan voor het toevoegen van documenten waarbij je richten kunt toekennen en versiebeheer kunt bijhouden.
- In de tabel van objecten is een kolom toegevoegd: ‘tickets’. Hier zie je het nr van het actieve ticket dat gekoppeld is aan het object. Het kunnen ook meerder tickets zijn.
- e-Veiligheid: aanwijzingen zijn niet langer gekoppeld aan gebruikers van Cityview. Hierdoor kunnen ook aanwijzingen worden opgenomen voor mensen die niet in Cityview werken.
- Het inlogproces is nu duidelijker en veiliger:
- Het is nu mogelijk om op organisatieniveau te verplichten in te loggen met Microsoft single sign-on (SSO). Zo kan bijvoorbeeld Nobralux ervoor kiezen dat iedere gebruiker met een e-mailadres dat eindigt op @nobralux.nl alleen kan inloggen door middel van Microsoft SSO.
- Wanneer nieuwe gebruikers worden aangemaakt en toegewezen aan een organisatie krijgen ze automatisch rollen toegewezen o.b.v. gekoppelde organisatie. Zo kan een nieuwe medewerker van een organisatie makkelijker aan de slag zonder dat een systeembeheerder hoeft in te stellen waarvoor deze nieuwe medewerker Cityview moet kunnen gebruiken.
- Als eenmaal via Microsoft SSO is ingelogd kan dit niet meer via e-mail + wachtwoord. Ook werkt dan ‘wachtwoord vergeten’ niet meer. Dit is een veiligheidsoverweging.
- De gebruiker ontvangt een prettigere bevestigingsmail als de gebruikersgegevens gewijzigd worden. Dit is een korte melding die simpel te lezen is.
- Als je account bij een gemeente nog niet is goedgekeurd krijg je hier een duidelijke melding van. Zo is het sneller duidelijk wat de oorzaak is van een veelvoorkomend probleem bij inloggen.